Jak zmniejszyć cholesterol?

Podwyższony poziom cholesterolu we krwi to w dzisiejszych czasach powszechnie spotykana choroba cywilizacyjna, której przyczynom jesteśmy zazwyczaj sami winni. Cholesterol odkłada się w naczyniach krwionośnych, stopniowo prowadząc do zwężenia ich światła. Z czasem może to spowodować niewydolność pracy mięśnia, poważnych zaburzeń krążenia oraz miażdżycy, niebezpiecznej dla naszego zdrowia, a nawet życia. Wiele osób na szczęście zdaje sobie sprawę z tego zagrożenia i dlatego poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak skutecznie zmniejszyć poziom cholesterolu. Niestety często jego poziom znacznie przekracza granicę ryzyka i konieczna staje się wizyta u lekarza, który wdroży odpowiednie leczenie, ale w większości przypadków możemy sobie poradzić sami, przede wszystkim dzięki zastosowaniu właściwie zbilansowanej, zdrowej diety, która ma wpływ na wiele organów. Szybkie oczyszczanie jelit jest owszem możliwe.

Wystarczy tylko trzymać się kilku sprawdzonych zasad, a nasze serce odwdzięczy się długą i zdrową pracą. Najważniejsze w diecie będzie wyeliminowanie z niej zbędnych, niezdrowych tłuszczy np. tych, jakie na co dzień używamy do smażenia i zastąpienia ich tymi zdrowymi, a szczególnie polecana jest oliwa z oliwek, koniecznie z pierwszego tłoczenia. Podobna sprawa jest także z kamicą nerkową, o której można przeczytać tutaj – http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/uklad-moczowy/kamienie-nerkowe-metody-leczenia-kamicy-nerkowej_33711.html. Zawiera ona zestaw niezwykle korzystnych antyutleniaczy skutecznie obniżających poziom tzw. złego cholesterolu LDL, a jednocześnie podwyższa ona poziom cholesterolu HDL. Równie ważne jest spożywanie dużej ilości produktów bogatych w naturalny błonnik, który pomaga wiązać niekorzystne związki i ułatwia wydalanie ich z organizmu, dzięki czemu nie trafiają one bezpośrednio do krwiobiegu. Błonnik w takiej postaci zawierają np. płatki owsiane oraz produkty takie jak fasola, ryż brązowy i kasze. Zdrowa dieta z pewnością ułatwi pozbycie się nadmiaru cholesterolu, ale skutecznie wspomoże ją aktywny tryb życia, pozwalający uniknąć nadwagi. Wystarczy już tylko 30 minut aktywności dziennie, a poziom niekorzystnego czynnika szybko spadnie. Kiedy już wiemy jak zmniejszyć cholesterol we krwi, pozostaje nam tylko odrobina samozaparcia na drodze do tego celu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 4 = 1